PLAN DNIA
6:30 – 8:00 Schodzenie się dzieci; integrowanie przedszkolaków z różnych oddziałów poprzez zabawy w kącikach zainteresowań dowolnie wybranymi zabawkami; zabawy konstrukcyjne; zabawy i ćwiczenia rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę, umiejętności logicznego, matematycznego myślenia; praca indywidualna oraz dydaktyczno-wyrównawcza; praca z dzieckiem zdolnym.
8:00 – 8:20 Zabawy swobodne dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela; aranżowanie otwartych sytuacji wychowawczo-dydaktycznych; pozostawienie dzieciom wyboru i inicjatywy.
8:20 – 8:30 Czynności higieniczne i samoobsługowe przygotowujące do posiłku.
8:30 – 9:00 Śniadanie – przestrzeganie zasad dobrego wychowania przy spożywaniu posiłku; ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami, mycie zębów.
9:00 – 9:30 Zajęcia dydaktyczne w ramach realizacji programu wychowania przedszkolnego realizowane z całym oddziałem i w małych zespołach; nabywanie umiejętności przez działanie, stwarzanie sytuacji edukacyjnych stymulujących całościowy rozwój dziecka; organizowanie środowiska inspirującego podejmowanie zabaw tematycznych, dydaktycznych, badawczych, ruchowych; wspieranie działań twórczych podczas kontaktu dzieci ze sztuką, muzyką, literaturą (w miarę możliwości korzystanie z pomocy specjalistów).
9:30 – 10:00 – j. angielski/zajęcia uzupełniające: klanza, sensoart, plastyka, taniec, wokal itp.
10:00 – 10:05 – Czynności samoobsługowe i higieniczne przygotowujące do posiłku.
10:05 – 10:40 – Drugie śniadanie – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania.
10:40 – 10:50 – Czynności samoobsługowe przygotowujące do wyjścia na plac zabaw.
10:50 – 11:30 Pobyt na świeżym powietrzu, realizacja różnych form aktywności ruchowej – zabawy na sprzęcie terenowym, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, dobór zajęć uzależnia się od pogody i pory roku.
11:30 – 11:35 – Czynności samoobsługowe i higieniczne
11:35 – 12:10 – Zajęcia artystyczne: taniec, teatr, wokal itp.
12:10 – 12:15 – Czynności samoobsługowe i higieniczne
12:15 – 12:50 Obiad – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, ćwiczenie umiejętności posługiwania się sztućcami.
12:50 – 13:00 Czynności samoobsługowe i higieniczne po posiłku.
13:00 – 14:30 Poobiedni relaks; odpoczynek dzieci; słuchanie muzyki relaksacyjnej oraz bajki czytanej przez nauczyciela, leżakowanie.
14:30 – 14:45 Czynności samoobsługowe i higieniczne; przygotowanie do podwieczorku.
14:45 – 15:15 Podwieczorek – przestrzeganie zasad dobrego wychowania podczas spożywania posiłku, mycie zębów.
15:15 – 15:20 – Czynności samoobsługowe i higieniczne
15:20 – 16:00 Zabawy na świeżym powietrzu/ zabawy swobodne z niewielkim udziałem Nauczyciela.
16:00 – 16:05 – Czynności samoobsługowe i higieniczne
16:05 – 17:00 Zajęcia wspomagające rozwój dziecka, w tym gry rozwijające samodzielność; zabawy rozwijające aktywne postawy i wyobraźnię; zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem różnorodnych klocków; zabawy rytmiczno-muzyczne; prace porządkowe; prace plastyczno-techniczne; praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych – zajęcia wyrównawcze i kompensacyjne; udział w przedszkolnych akcjach i przedsięwzięciach; zajęcia dodatkowe: terapia logopedyczna, itp.
17:00 – 17:30 Rozchodzenie się dzieci; integrowanie przedszkolaków z różnych oddziałów; zabawy integracyjne; gry dydaktyczne; zabawy ruchowe; kontakty indywidualne z rodzicami.