Wizja i Misja Przedszkola

MISJA I WIZJA PRZEDSZKOLA

VIVA KIDS

Misja przedszkola

Przedszkole pełni funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące. Wspomaga wszechstronny rozwój dziecka odpowiednio do jego indywidualnych potrzeb i możliwości. Tworzy bezpieczne warunki do wspólnej zabawy i nauki. Rozpoznaje i zaspokaja potrzeby oraz rozwija indywidualne możliwości i talenty. Promuje dbanie o zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie, buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej, rozwija kompetencje społeczne, a także uczy odróżniania dobra od zła. Pełni również funkcje doradczą i wspierającą działania wychowawcze wobec rodziców. Celem edukacji przedszkolnej jest osiągnięcie przez dziecko stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej. Przedszkole kieruje się zasadami wynikającymi z Konwencji o prawach dziecka. U podstaw rozwoju i doskonalenia pracy przedszkola leżą wymagania państwa wobec przedszkoli. Przedszkole realizuje podstawę programową wychowania przedszkolnego, poszerzoną o programy własne nauczycieli, np.: program adaptacyjny, profilaktyczny, wychowawczy, logopedyczny, edukacji plastycznej oraz programy wspierające: dodatkowych zajęć ruchowych, edukacji emocjonalnej, edukacji muzycznej, edukacji medycznej, program ekologiczny.

Nasze motto: „Przedszkole drugim domem dziecka – przyjazne i bezpieczne”.

Wizja  przedszkola

  • Jesteśmy kreatywni, otwarci i ciekawi świata.
  • Naszą przedszkolną rodzinę tworzą dzieci, rodzice i wszyscy pracownicy przedszkola.
  • Wartości naszej pracy: bezpieczeństwo, cierpliwość, tolerancja, ciepła domowa atmosfera.
  • Zapewniamy wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną, systematycznie doskonalącą się, wzbogacającą swój warsztat pracy.
  • Zapewniamy troskliwą opiekę i tworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju dziecka na różnych płaszczyznach jego aktywności, przebiegające  w           radosnej, pełnej akceptacji atmosferze.
  • Promujemy  zdrowy i higieniczny rytm dnia dostosowany do potrzeb dzieci.
  • Wspieramy  rodziców w wychowaniu dzieci zgodnie z uniwersalnym systemem wartości.
  • Oferujemy aktywne metody pracy, programy autorskie i projekty edukacyjne tworzone  na potrzeby naszego przedszkola, uwzględniające potrzeby  naszych         dzieci i rodziców.
  • Dbamy  o  pozytywny wizerunek przedszkola w środowisku lokalnym.

Priorytety – kierunki planowe

  • Doskonalenie procesów wspomagania edukacji dzieci, w tym poszerzanie nowatorstwa pedagogicznego w przedszkolu.
  • Aktualizacja i doskonalenie systemu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
  • Budowanie skutecznego systemu współpracy z rodzicami w celu ujednolicenia oddziaływań wychowawczych.
  • Promocja zdrowia i świadomości ekologicznej.
  • Poszerzanie katalogu własnych tradycji.
  • Doskonalenie organizacji pracy zespołowej.
  • Doskonalenie metod i form współpracy ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym

Cele ogólne:

  • Przedszkole tworzy procesy indywidualnego wspomagania rozwoju i edukacji odpowiednio do potrzeb i możliwości dziecka.
  • Zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki dla prawidłowego rozwoju.
  • Wspiera uzdolnienia oraz wspomaga dzieci zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami.
  • Dziecko jest aktywne i twórcze w nabywaniu wiadomości, umiejętności i postaw w zakresie, co najmniej podstawy programowej.
  • Przedszkole jest integralnym elementem środowiska, w którym działa, współpracuje z nim na rzecz rozwoju własnego lokalnego.
  • Przedszkole monitoruje i doskonali efekty swojej pracy.
  • Zarządzanie przedszkolem zapewnia jego sprawne funkcjonowanie i jest zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, polityką oświatową państwa i przyjętą koncepcją rozwoju.

Kryteria sukcesu:

Wyznacznikiem realizacji celów będą poniższe kryteria sukcesu:

  • Dzieci są radosne, uczęszczają do przedszkola.
  • Rodzice są zadowoleni.
  • Spełniona jest większość oczekiwań rodziców.
  • Dzieci potrafią samodzielnie podejmować decyzje.
  • Dzieci zgodnie funkcjonują w grupie.
  • Dzieci szanują dorosłych i rówieśników.
  • Dzieci mają rozbudzone zainteresowania.
  • Dzieci są dobrze przygotowane do roli ucznia.
  • Rodzice są aktywni, włączają się w proces edukacyjny.
  • Kadra pedagogiczna doskonali się i podnosi kwalifikacje.
  • Kadra jest otwarta na zmiany i poszukuje nowatorskich metod pracy.
  • Przedszkole ma dobrą opinię w środowisku.

Realizując powyższe priorytety i cele, należy dołożyć wszelkich starań, aby stworzyć serdeczną, pełną zaufania i koleżeństwa atmosferę pomiędzy personelem czyniąc przedszkole otwarte i przyjazne dzieciom i rodzicom.